راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

سفر به کشور ترکیه و بازدید از شهر زیبای استانبول، یکی از بهترین فرصت‌های سفر می‌باشد. پس بهتر است پیش از سفر از یک راهنمای سفر به استانبول بهره بگیرید تا بتوانید بهترین‌ها را در این سفر برای خود و همراهان‌تان رقم بزنید.

در این مقاله در مورد آنکه از سه فرودگاه‌هایی برای سفر به ترکیه اقدام کنیم، درشهر استانبول از چه وسایل حمل و نقلی استفاده کنیم و خرید سیم کارت تا رسیدن به هتل پرداخته‌ایم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دریافت ویزا در زمان سفر به استانبول

ورود به خاک کشور ترکیه و سفر به استانبول، نیازمند مدارک قانونی است. مطمئنا در صورتی که خواهان مسافرت به این کشور باشید، می دانید که نیازمند ویزا نیستید. می‌توان بدون ویزا به این کشور سفر کرد و تا 90 روز در این کشور اقامت داشت.

پیش از ورود به فرودگاه استانبول برای آنکه بتوانید سفری راحت را از ایران به این فرودگاه تجربه کنید می‌توانید از خدمات رزرو cip فرودگاه امام استفاده نمایید. با رزرو این خدمات از کلیه امور مربوط به گرفتن تگ بار، عبور از گیت‌های شلوغ مسافری و صرف زمان زیاد برای انجام امور اداری سفر رها می‌شوید زیرا پرسنل cip این خدمات رو برای شما انجام میدهند و شما می‌توانید در طول این مدت تا پرواز در سالنcip به استراحت بپردازید. 

از جمله ویژگی‌های دیگر این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1. گرفتن کارت پرواز 

2. تحویل و دریافت چمدان های مسافر

3. عوارض خروج و امور مربوط به پاسپورت

4. پذیرایی و استراحت در فضاهای اختصاصی

5. استفاده از امکاناتی نظیر اینترنت، سوئیت اقامتی و . . .

6. امور مربوط به حمل حیوانات خانگی

راهنمای سفر به ترکیه، کمک می کند تا شما بتوانید از خدمات cip در فرودگاه های شهر استانبول استفاده کنید.

راهنمای سفر به استانبول

روش های حمل و نقل از فرودگاه به مرکز شهر استانبول

شهر استانبول از شهرهای بزرگ در دنیا است و حجم بالای مسافر و افرادی که به فرودگاه می آیند و با هواپیما سفر می‌کنند، بسیار زیاد است. اگر دوست دارید در مسافرت خود در این شهر، طعم خستگی و معطلی در فرودگاه را نچشید، می‌توانید از خدمات حمل و نقل فرودگاهی یا همان ترانسفر استفاده کنید تا به مرکز شهر و جاهای دیدنی بروید. در کنار خدمات ترنسفر می‌توانید از خدمات عمومی مانند تاکسی های فرودگاه، خطوط اتوبوس و مترو و . . . استفاده کنید. در مقاله چگونه در فرودگاه استانبول گم نشویم راهنمای کامل فرودگاه بین المللی این کشور گفته شده است.

در فرودگاه‌های شهر استانبول، می‌توانید با ترانسفر به هتل محل اقامت خود بروید یا با خیال راحت به مرکز شهر سفر کنید. حتی برای رفتن از هتل به فرودگاه نیز می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. برای رزرو ترنسفر فرودگاه استانبول می‌توانید با شماره ۰۲۱۵۷۷۳۶ تماس بگیرید.

ارتباطات در ترکیه 

اگر دوست دارید در شهر استانبول به مشکل خاصی برخورد نکنید و ارتباط خود را با هر جایی حفظ کنید، بهتر است سیم کارت ترکیه‌ای بخرید. البته می‌توانید با فعال سازی رومینگ بین الملل، از خطوط داخلی هم استفاده کنید اما بهترین حالت، خرید سیم کارت و استانبول کارت است. 

با خرید استانبول کارت می‌توانید خیال خود را از بابت حمل و نقل عمومی راحت کنید و مانند کارت مترو در ایران، برای حمل و نقل عمومی از آن استفاده کنید. براخی خرید استانبول کارت و حتی سیم کارت ترکیه ای و فعالسازی آن، می‌توان از افرادی که در cip فرودگاه هستند، پرس و جو کرد.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به استانبول از نظر گردشگری فصل بهار و پاییز است در این زمان این شهر اب و هوایی مناسبی برای گردشگری دارد.

 

ارسال دیدگاه