راهنمای سفر به ارمنستان؛ چگونه به ارمنستان بدون تور سفر کنیم؟

راهنمای سفر به ارمنستان؛ چگونه به ارمنستان بدون تور سفر کنیم؟

ارمنستان، کشوری باستانی و توریستی در قفقاز جنوبی بوده که از دیرباز مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. این کشور با قدمتی بیش از سه هزار سال، میراث فرهنگی و تاریخی بی بدیلی را در خود جای داده است. ارمنستان به واسطه موقعیت جغرافیایی خود، منظره های طبیعی بکر و همچنین آثار تاریخی و فرهنگی متنوعی دارد که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند.

این کشور، علاوه بر جاذبه‌های گردشگری متعدد، از امکانات تفریحی و رفاهی قابل توجهی نیز بهره‌‌مند است. مردم ارمنستان میزبانانی بسیار مهمان‌نواز هستند که با آغوش باز پذیرای گردشگران از سراسر جهان می‌باشند. اما داشتن یکسری اطلاعات در مورد شرایط سفر به ارمنستان، ضروری خواهد بود. در ادامه به بررسی نکاتی در مورد سفر به این کشور زیبا می‌پردازیم.

اطلاعات ضروری برای سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان برای ایرانیان نکات مهمی دارد که بد نیست قبل از سفر با آن ها آشنا شوید. ارمنستان با ایران دارای مرزهای زمینی است و می‌توان با اتوبوس یا اتومبیل شخصی به این کشور سفر کرد. همچنین پروازهای مستقیم و منظم میان شهرهای ایران و ارمنستان وجود دارند. علاوه بر این، گزینه های متنوعی برای اسکان در ارمنستان از هتل‌ها گرفته تا اقامتگاه‌ های بومگردی و آپارتمان‌‌های مبله وجود دارند که با بودجه و سلایق مختلف مسافران همخوانی دارند.

ارمنستان جزو ارزان‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. هزینه‌‌های اقامت، تغذیه و تفریح در این کشور بسیار مناسب است. واحد پول رایج ارمنستان درام ارمنی است که می‌توان آن را قبل از سفر یا در داخل کشور تهیه کرد. علاوه بر این‌ها، ارمنستان کشوری امن و با ثبات است و گردشگران به راحتی می‌توانند در این کشور به گشت و گذار بپردازند.

قوانین کشور ارمنستان و نکات ضروری!

در ارمنستان، قوانین و مقررات خاصی حاکم است که تمام شهروندان باید به آن ها پایبند باشند. به طور مثال، توهین به مقدسات و موضوعات دینی ممنوع است و در هنگام بازدید از کلیساها باید از لباس پوشیده و ساده استفاده شود. برای آقایان نیز پوشیدن لباس‌های کوتاه در مکان های مذهبی مانند کلیساها مجاز نیست.

در ارمنستان، با افرادی که باعث ایجاد درگیری‌های خیابانی شوند، برخوردهای جدی و سخت گیرانه صورت می‌گیرد. به عنوان مسافر، در صورت مواجهه با چنین موقعیتی، حتما باید با پلیس تماس بگیرید و تحت هیچ شرایطی وارد درگیری نشوید. قوانین خاصی در مورد رانندگی در ارمنستان وجود دارد. گواهینامه رانندگی خارجی در این کشور معتبر نیست و فقط با گواهینامه رانندگی بین المللی مجاز به رانندگی هستید.

علاوه بر این‌ها، قوانین سختگیرانه و بازدارنده‌ای در مورد بی‌احترامی به خانم‌ها در خیابان‌ها وضع شده است که با پرداخت جرایم نقدی و حبس نیز همراه خواهد بود. از دیگر قوانین خاص ارمنستان، می‌توانیم به ممنوعیت عبور و مرور از خیابان‌ها و آواز خواندن افراد در انزار عمومی اشاره کنیم که به عنوان تخلف به حساب می‌آیند.

چگونه به ارمنستان سفر کنیم؟

به دلیل هم مرز بودن ایران و ارمنستان، مسافرت به این کشور راحت بوده و گزینه‌های مختلفی برای آن وجود دارد. سفر با ماشین شخصی با داشتن پلاک بین المللی، سفر با اتوبوس و قطار و همچنین، سفر هوایی، از جمله راه‌های سفر به ارمنستان هستند. طبیعتا، سفر هوایی به عنوان راحت‌ترین روش شناخته می‌شود که در کمترین زمان ممکن نیز صورت می‌گیرد. در این مورد، می‌توانید از خدمات cip فرودگاه امام نیز بهره مند شوید. در سال ۱۳۹۱، جایگاه تشریفات اختصاصی یا همان cip در فرودگاه امام خمینی (ره) افتتاح شد. این جایگاه در ساختمانی مجزا از ترمینال اصلی با مساحت ۷۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۸۰۰۰ متر مربع در سه طبقه برای پروازهای بین المللی راه اندازی شده است.

جایگاه CIP با بیش از یک دهه سابقه، خدمات متنوع و کاملی را در محیطی آرام و با احترام به مسافران ویژه و پرمشغله ارائه می‌دهد. این خدمات موجب صرفه جویی در وقت ارزشمند مسافران می‌شوند. مسافران CIP از فرآیندهای معمول ورود و خروج فرودگاه همچون صف‌‌های طولانی معاف هستند و در سالن تشریفاتی با پذیرایی متنوع استراحت می‌کنند. تمام مراحل سوار شدن به هواپیما نیز توسط تیم متخصص CIP انجام می‌‌شود. بر روی خدمات سی ای پی می‌توانید همچنین رزرو تاکسی فرودگاه امام نیز انجام دهید با این سرویس راننده از درب منزل شما را تا فرودگاه همراهی خواهد کرد و از سفری راحت و بدون دغدغه برخوردار خواهید بود.

برای رزرو خدمات cip فرودگاه امام میتوانید با کارشناسان واران به شماره 02157736 تماس حاصل کنید یا در روشی سریعتر از طریق فرم درخواست رزرو cip اطلاعاتی مانند شماره پرواز، تاریخ پرواز و شرکت هواپیمایی را انتخاب کرده و به راحتی رزرو خود را نهایی کنید.

آب و هوای ارمنستان چگونه است؟

ارمنستان، کشوری چهارفصل است که آب و هوای قاره‌ای دارد. تابستان‌های این کشور گرم و خشک است؛ به طوری که دمای هوا در اواسط تابستان و ماه‌‌های تیر و مرداد گاهی به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این در حالی است که بهار معمولا آب و هوای متعادل و مناسبی دارد که همراه با بارش باران است.

با رسیدن به فصل پاییز، هوا به سمت سردی می‌‌رود و بارش باران و برف آغاز می‌شود. زمستان‌های ارمنستان بسیار سرد بوده و میانگین دمای هوا در این فصل بین 2 تا منفی 10 درجه سانتی‌گراد متغیر است. این تنوع آب و هوایی، باعث شده است که از ارمنستان به عنوان یک کشور چهار فصل یاد شود. به همین دلیل، آب و هوای هر فصل باید هنگام سفر به این کشور مد نظر قرار گیرد تا مسافران بتوانند لذت سفر را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند.

سفر به ارمنستان و بازید از مناطق گردشگری و باستانی

 

بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است؟

ارمنستان در طول سال، شرایط جوی مطبوع و متنوعی دارد که هر فصل امکان لذت بردن از جاذبه‌ های خاص آن را فراهم می کند. اگر به دنبال تجربه تابستان‌های گرم و خشک هستید، نیمه اول سال بهترین زمان برای سفر به این کشور است. در این فصل، آب‌تنی در دریاچه زیبای سوان لذت بخش خواهد بود. زمستان‌های سرد ارمنستان نیز برای علاقه‌‌مندان به ورزش‌‌های برفی مناسب است و پیست اسکی تساخکادزور می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد.

بهار نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ فصلی که آب و هوای متعادل و شکوفه‌های رنگارنگ به سراسر ارمنستان جلوه ویژه‌ا‌ی می‌بخشند. در کل، ارمنستان در طول سال جاذبه‌‌های متنوعی برای علاقه‌مندان به گشت و گذار در مکان‌های مختلف دارد و انتخاب زمان سفر بستگی به سلیقه و علایق شخصی هر گردشگر خواهد داشت.

مهمترین جاهای دیدنی ارمنستان

از مهمترین جاهای دیدنی ارمنستان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ایروان – پایتخت ارمنستان
  • میدان جمهوری، موزه تاریخ، موزه نسل کشی ارامنه، پارک عشاق، کتابخانه باستانی.
  • مکان های تاریخی و مذهبی
  • • صومعه گغارد
  • • کلیسای جامع زوارنتوس
  • • معبد گارنی
  • دریاچه سوان

یکی از بزرگ ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان که با دارا بودن امکانات تفریحی قابل توجه، گردشگران زیادی را در طول سال به جود جذب می کند.

هزینه سفر به ارمنستان چقدر است؟

با در نظر گرفتن هزینه های دریافت بلیط هواپیما، اقامت و سایر هزینه های مربوط به خرید غذا و غیره، هزینه تقریبی مورد نیاز برای سفر به ارمنستان، چیزی در حدود 12 هزار درام این کشور خواهد بود.

آیا سفر به ارمنستان نیاز به ویزا دارد؟

طبق قوانین و شرایط جدید سفر به ارمنستان که از دهه 1390 بین دو کشور ایران و ارمنستان اتخاذ شد، مسافران ایرانی برای سفر به ارمنستان نیاز به دریافت ویزا ندارند. اگر قصد اقامت در ارمنستان به مدت بیش از 90 روز را دارید، باید اجازه اقامت (ویزای بلند مدت) داشته باشید. در غیر این صورت، امکان اقامت نداشته و باید کشور را ترک کنید. برای اقامت کوتاه‌ مدت (کمتر از 90 روز) نیازی به اخذ ویزا بلند مدت یا ویزای فرودگاهی نیست و می‌‌توانید با پاسپورت معتبر وارد ارمنستان شوید.

 

ارسال دیدگاه