سرویس ویلچر در سالن CIP

سرویس ویلچر در سالن CIP
5/5 - (4 امتیاز)

خدمات ویلچر

از جمله سرویس های جانبی که در کنار خدمات cip به مسافران ارائه می شود سرویس ویلچر است. این خدمات در فرودگاهها و توسط ایرلاینها با کمک شرکتهای هندلینگ به مسافران ارائه می شود. تعدادی از مسافران بدلیل کهولت سن و یا ناتوانی جسمی به این خدمات احتیاج دارند. در هرفرودگاه شرایط استفاده از این خدمات متفاوت است.

بهترین روش برای استفاده از این خدمات زمانی است که مسافر اقدام به خریداری بلیط خود می کند. در این حالت ایرلاینها موظف هستند خدمات ویلچر را به مسافرانشان ارائه دهند. خدمات wheelchair در فرودگاه مبدا و مقصد به مسافر قابل ارائه است. همچنین درصورتی که مسافر دارای پرواز دوم یا کانکشن باشد این خدمات در فرودگاهی که پرواز کانشکن دارد نیز به مسافر ارائه می شود. بنابراین حتما زمانی که بلیط جهت مسافر تهیه می شود این خدمات برای مسافر بر روی بلیت خریداری شود. 

 

خدمات ویلچر در سالنهای CIP 

همانظور که پیشتر عنوان شد خدمات ویلچر در هر سالن cip شیوه و روش ارائه ی متفاوتی از نظر هزینه ای دارد. در سالن cip فرودگاه امام پیشتر برای خدمات ویلچر هزینه ای از مسافر دریافت می شد حتی اگر مسافر بر روی بلیط خود نیز این خدمات را خریداری و رزرو می کرد. البته این موضوع اعتراضاتی را به دنبال داشت اما اخذ هزینه ویلچر در سالن سی آی پی فرودگاه امام به این دلیل بود که شرکتها هندلینگ که موظف بودند مسافر ویلچری را از جایگاه cip تا پای هواپیما با خودروهای مخصوص بالابر حمل کنند از مراجعه به این سالن خودداری می کردند. و تنها در صورتی به بخش cip برای حمل مسافر مراجعه می کردند که هزینه ای جداگانه برای واحد cip منظور کنند.

به همین دلیل cip هم این هزینه را از مسافران دریافت می کرد و به شرکتهای خدمات فرودگاهی پرداخت می کرد. البته در حال حاضر از اوایل سال 1398 با توافق صورت گرفته بین جایگاه تشریفات cip فرودگاه امام و شرکتهای هندلینگ پروازی این موضوع حل شده و تنها از کسانی هزینه دریافت می شود که بر روی بلیط خود از قبل اقدام به رزرو ویلچر نکرده اند. در غیر اینصورت برای سرویس ویلچر هزینه ای برای مسافران منظور نمی گردد.

پروازهای ورودی :

در پروازهای ورودی سالن cip فرودگاه امام چه در بلیط خدمات ویلچر رزرو شده باشد و چه رزرو نشده باشد، هزینه جداگانه بابت این خدمات توسط سی آی پی دریافت خواهد شد. 

نکات مهم:
سوالاتی مبنی بر اینکه خدمات ویژه (ویلچر) به چه صورت به مسافر ارائه می گردد بعضا پرسیده می شود در اینجا لازم است در این خصوص توضیحاتی تکمیلی ارائه کنیم:

منظور از خدمات ویلچر صرفا ارائه یک دستگاه ویلچر به مسافران نیست. بلکه بیشتر منظور دستگاه بالابر در باند فرودگاه هست که توسط شرکتهای خدمات فرودگاهی به مسافران نیازمند این سرویس ارائه می شود. همچنین مسافر می تواند در صورت موجود بودن ویلچر همراه خود آنرا تا بخش cip به همراه خود بیاورد. از آنجا از دستگاه ویلچرهای سالن cip استفاده کند. تا زمانی که در پرواز قرار می گیرد. بنابراین لازم به ذکر است حتی در صورت رزرو خدمات ترانسفر فرودگاهی امکان ارائه ویلچر از درب منزل تا سالن cip وجود ندارد. بلکه صرفا از درب سالن تشریفات این سرویس ها قابل ارائه است. 

در پروازهای ورودی زمانی که برای مسافر از سالن cip خدمات ویلچر رزرو می کنید می بایست به مسافر اعلام شود که همکاران بخش cip با خدمات ویژه دنبال مسافر می آیند. بنابراین ممکن است این پروسه کمی زمانبر و باتاخیر همراه باشد لذا لازم است این موضوع به مسافر یادآوری شود. 

ویلچر در پروازهای امارات:

با توجه به اعلام هواپیمایی امارات امکان خدمات رسانی ویلچر برای مسافران cip در پروازهای ورودی وجود ندارد. بنابراین زمانی که پرواز مسافر هواپیمایی امارات باشد. در زمان ورود به تهران نیاز به سرویس ویلچر داشته باشد توسط سالن cip پذیرش نمی شوند.

ویلچر در پروازهای ورودی قطرایرویز:

در پروازهای ورودی هواپیمایی قطر نیز همانند مسافران هواپیمایی امارات سالن سی ای پی از پذیرش مسافر معذور است. این قوانین توسط ایرلاین مشخص می شود. لذا مجموعه سی آی پی دخالتی در این موضوع ندارد. 

خدمات ویلچر در cip فرودگاه مهرآباد به مسافران کلیه ی ایرلاینها ارائه می شود. لکن این موضوع بستگی به تایپ و مدل هواپیما دارد مدل بعضی از هواپیماها بدلیل ارتفاع بسیار کم امکان خدمات دستگاه بالابر برای آن فراهم نیست. لذا مسافر می بایست خود از چند پله ی هواپیمای های کوچک پیاده شود و سپس با دستگاه خدمات ویژه تا جایگاه تشریفات همراهی شود. از این رو در زمان استفاده از سی آی پی به این نکته توجه کنید. 

در سالنهای cip سایر فرودگاهها نیز هزینه بابت خدمات ویلچر دریافت می شود. البته محدودیتهایی نیز وجود دارد به همین دلیل بهتر است از قبل در این خصوص از بخش رزرواسیون cip   واران استعلام گرفته شود. 

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال دیدگاه